Trigano lanserar nytt sätt att sälja fritidsfordon

Annons:

Ser vi början på en stor förändring för hur fritidsfordon säljs i och med Triganogruppens omorganisation av återförsäljarnätet? Det började förra året med att Triganogruppen blev majoritetsägare i de franska återförsäljargrupperna CLC, SLC och Loisireo som blev Alliance Camper Team. Den 10 september i år lanserade de ett nytt nationellt varumärke för försäljning av fritidsfordon som de döpt till Libertium vilket syftar på den frihet som fritidsfordon erbjuder. Det nya nätverket samlar de viktigaste aktörerna på den franska marknaden för försäljning av husbilar, plåtisar och husvagnar.

Motsvarande ändringar syns även på den svenska marknaden för personbilar, det mest kända är kanske att Volvo avser att själva sälja sina bilar varför det mångåriga samarbetet med Bilia fick stryka på foten.

Libertium kontrolleras av Trigano Group och de distribuerar fortsättningsvis de flesta större fabrikaten. Nätverket ger en antydan om hur tillverkarna inom fritidsfordon ser på framtidens försäljning.

Med nästan 50 försäljningsställen spridda över Frankrike siktar Libertium på att bli riktmärket på marknaden och att garantera kunderna expertis och tjänster på en högre nivå än hittills. Det är inte osannolikt att tro att syftet i ett längre perspektiv är en renodlad digital försäljning.

Dela gärna!

Annons:

Bli först med att kommentera

Kommentera

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*


Skräppostfilter 84 − 81 =