Halland kapar sökord på Google

Annons:

Ingen kan väl ha undgått kaoset med passtider. Nu kapar Visit Halland sökord för att få fler att skippa passet och i stället styra semestern till ”Lilla Italien” i Halland.

De senaste veckorna har nyhetsflödet svämmat över av nyheter om bristen på passtider och antalet googlesökningar på passtider har skjutit i höjden. Det vill Visit Halland utnyttja i sin nya PR-kupp där de hijackar sökord som är relaterade till just “boka passtid”. Det betyder att den som nu googlar på detta i Stockholmsområdet möts av en annons från Visit Halland som leder till tips på hur du kan få smaken av Italien utan att behöva fixa passet. 

Det kampanjen vill lyfta fram är likheterna mellan Halland och Italien som pizzeriorna, stränderna och vingården och att den italienska känslan finns närmare än vad vi tror.

– Halland har mycket att erbjuda som för tankarna till Italien. Vi har sedan tidigare gjort oss kända för pizzeriorna Prostens Pizza och Lilla Napoli. Nu öppnar även Knystaria som serverar siciliansk-inspirerad pizza. Därför vill vi uppmana fler att skippa passet och i stället komma till Halland för att smaka på Italien, säger Jimmy Sandberg, kommunikationsansvarig på Visit Halland. 

– Vi gör det självklart med glimten i ögat, samtidigt som vi hoppas att fler ska få upp ögonen för Hallands fina semesterutbud. Kanske får vi faktiskt någon att känna att ett uteblivit pass inte är hela världen. 

För att skapa en riktig italiensk upplevelse av semestern i Halland har Visit Halland tagit fram en karta med tips som ger den rätta känslan. Där blandas besök på vingård och Tjolöholms Slott med hemmagjord gelato och pizzerior som inspirerats av olika italienska regioner men toppar med det bästa från Halland. 

– På samma sätt som italienska små butiker, restauranger och handlare är stolta och värnar om bra lokala råvaror så har våra aktörer i Halland samma stolthet. Det är viktigt med närodlat och hög kvalité. Så man kan säga att den italienska känslan inte bara handlar om utbudet utan även om en mentalitet av att värna om det småskaliga och lokala.

Här hittar du deras kampanj.

Dela gärna!

Annons:

Bli först med att kommentera

Kommentera

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*


Skräppostfilter 54 − 45 =