Beachy är ett livsstilsval

Annons:

Fritidsfordon är inte vad de alltid varit. Det märktes tydligt när Hobby visade upp sitt nya fabrikat Beachy på mässan i Düsseldorf hösten 2021. Här är det ett helt upplevelsekoncept som säljs förpackat som en husvagn och presenterat i ett hav av sand och badstrandstillbehör. Inget namn kan vara mer passande än just Beachy till modellerna som vänder sig till en yngre publik med äventyr i blodet.

Intresset för Hobbys nya fabrikat var stort och kön för att få komma in och se hur inredningen såg ut ringlade sig lång. Det gällde alla tre versionerna av husvagnen men även den nya husbilen i samma serie. Att Hobby väljer att marknadsföra den nya satsningen på vanlife som ett eget fabrikat visar på vilken vikt de tillmäter satsningen, vanlife-trenden växer snabbt vilket lättast kan exemplifieras med försäljningen på små husbilar som plåtisar och kompakta delintegrerade vilka ökade med 60 procent under 2021, en närmast sensationell ökning.

Fokus i modellserien med de tre versioner, 360, 420 och 450 ligger på enkelhet och variation med udda lösningar som att det går att öppna bakdelen på vagnen. Modellen beskrivs av Beachy som en reinkarnation av den första Hobby-husvagnen som var ett självbygge av Harald Striewski. Den enkla men praktiska inredningen gör också att priserna blir ovanligt gynnsamma. Istället för eleganta skåpluckor finns tygklädda korgar och fack med remmar som erbjuder gott om förvaring på ett enklare och billigare sätt men inte minst riktigt lyser det vanlife om inredningslösningarna. Sittgruppens sandfärgade kuddar med linnestruktur som enkelt kan omvandlas till en bekväm sovplats understryker detta och spar plats.

Köket tar sparsamt med plats och någon fast spis finns inte. Plattan tas fram när det är dags för matlagning och kylskåpet är en box. Istället för ett traditionellt badrum finns en Port a Potti i ett utrymme som delas med förvaring, inte lyxigt men möjliggör ett lågt pris som Beachy bedömer är mer lockande för målgruppen. Resultatet av den danska designerns arbete är en funktionell semestermaskin fylld av livsglädje och miljön som byggts upp andades livsstil.

Så här beskrivs den nya modellserien av Hobby:

– Livet är som bäst när det bara händer. Spontant, äkta, okomplicerat. Precis som BEACHY: skapad för alla som vill ha frihet-to-go. Inspirerade av en hel hög semesterkänslor såsom drivved, snäckor, sand och dyngräs, och med coola stories av kreativa hemmabyggare på sociala medier som ledstjärna engagerar sig hela Hobby-teamet i visionen om en ny slags färdkamrat. 

Att de nådde ut till en stor publik på mässan tyder på att konceptet kan locka många.

Beachy 360
Beachy 420
Beachy 450
Dela gärna!

Annons:

Bli först med att kommentera

Kommentera

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*


Skräppostfilter 5 + 2 =